01 юни, 2009

Петър Чухов

* * *
За какво искаш да пишеш попита
учителят свойта кукла
и веднага си отговори

за царевични зърна
заседнали в гърлото
за семенца от домати
засъхнали по чинията
за лист зелена салата
с който да се пързалям
през пролетта лятото и есента
и за маслината – черна дупка
или зеница на третото око

няма такъв учител
казваш ти и си прав
няма такъв учител
казвам аз и съм прав
няма такава кукла
казва учителят
и е прав



ПРОСВЕТЛЕНИЕ

Когато тя ми удари
пълнокръвен шамар
защото я бях целунал
неправомерно
трябваше да реша
дали да бъда евреин
християнин мюсюлманин
или дзен-будист

Очите й бяха строги
като десетте божи заповеди
зъбите равни и светли
като неделна молитва
краката й се издигаха
като минарета
а ръцете изящно трепереха
и в ушите си още чувах
звука от пляскането
с една ръка



В ТЪРСЕНЕ НА ПОДАРЪК

Не
този красив недвусмислен
сняг няма да ги затрупа
най-много да затрупа
двусмислените следи
от стъпките
и да попие
гласовете им
особено онзи
с който тя пита
мислиш ли че мъртвородените
имат рожден ден



УРОК ПО РИСУВАНЕ

Детето нарисува
портрет
на бременна жена
и го озаглави
натюрморт с майка



* * *
Малко
шотландско
селце

всички дворове
пълни с цветя
всичките къщи
прясно боядисани
всички прозорци
погледнали слънцето

само накрая –
една полуразрушена стена
от почернял камък
изгубила сестрите си

това е моята къща
казвам
отдавна не съм идвал може би
от няколко века



КОЙ ЗНАЕ

Ти
която никога не ще узнаеш
как се чувства
грозната жена
която никога не ще узнае
как се чувства
красивата жена
която никога не ще узнае
как се чувства той
любовникът на грозната
съпругът на красивата
или обратното
или обратния
или обратната
която никога не ще узнае
кой е любовникът на грозната
съпругът на красивата
и кой
съм аз

2 коментара:

  1. аз съм съпругът на красивата и ти имам адреса. и не си мисли, че не съм ви видял оня път като го направихте пред входа на блока. ако мислиш, че ще ти се размине си наивник. предупредил съм те.

    ОтговорИзтриване
  2. много ми харесаха стиховете на Чухов и този път - способен писател.

    ОтговорИзтриване