01 юни, 2009

Биляна Атанасова

Ръце

Имам две различни ръце,
едната е жълта, а другата бяла,
едната е грешна, другата по-малко,
едната измивам обилно с вода,
а с другата бъркам в калта,
едната за малко да поздрави
другата,
когато се срещат над мивката
с едната обичам да галя, рисувам
пейзажи, портрети и сенки
по тънката кожа, по тайните гънки
на светло-розовите ти сънища,
а с другата
често създавам кошмари,
раздирам търбуха на бялото,
с нея доволно отпускам на воля
цяло стадо от пагубни мисли
едната ръка е пришита отдясно
и двете еднакво умеят да ходят
на пръсти
през очните ябълки
и двете еднакво умят да сочат,
да дирижират
безмълвните хорове
на хората, които засичам случайно
с по една чиста и с по една мръсна
илюзия.



На върха на езика ми...

на върха на езика ми е да го кажа –
аз съм едно отрицание
и в старанието си да ме имаш
ще изгубиш съзтезанието
по заобикалне на
враговете,
по затваряне на очи
пред истината,
по засипване с бъдеще –
и аз пак ще ти казвам „не”
и пак няма да ме виждаш

как раста под смокинята,
която сама си измислих,
и получавам откровения,

как играя в приказки,
които не ти си написала,

защото в тайните книги никъде
не намерих такава притча,
няма такова заглавие и
няма такова семе –

ще се пръснем с времето
и дори да не се намерим,
аз ще си изпека десерт
с име от пудра захар
и ще обличам тесто
за дребни коктейлни сладки,
докато ти преживяш мустаците
на собствената си мъка
на върха на езика ми е...



Нишката

имам склонност да плета пуловери
да изкривявам пътя
който започва винаги
правилно,
който е винаги еднополов,
еднопосочен,
обичам да поругавам
нишката,
да я изивам опако, да я навървям,
да я завързвам лицево
на възели,
да й придавам форми,
триизмерности,
обичам да разплитам
да я гледам как въздиша
нишката
как се изнизват бримките и душите
от куките,
да поругавам тялото
с разнопосочни устреми,
да го гледам пречупено,
да бъда мойра...

4 коментара:

  1. пък аз като малък, всъщност доскоро си мислех, че "едната ми е другата, а пък двете лицето". тоест как така двете са ми лицето? неизвестно как. :)

    ОтговорИзтриване
  2. отдавна не бях чел по-идиотски коментар. обаче трябва да призная, че в ръцете има нещо. още рембо навремето е възкликнал "о, този век на ръцете!никога няма да имам ръка." за гледането на ръце и "горе ръцете" въобще не ми се споменава.

    ОтговорИзтриване
  3. то пък твоя коментар въобще не е идиотски. и "пич" давам да ми вика само на приятеля ми. освен това - модераторите - вземете я оправете тая система, че така все едно си говоря със себе си.

    ОтговорИзтриване