01 юни, 2009

Райчо Ангелов

Венера Милоска покорява Луната

когато богинята спи
мъжете вече нямат
какво да губят.
намират границата,
спорят с варварите,
и се почесват,
когато никой
не ги наблюдава.
жените
подрънкват с бижута,
вериги или
каквото там имат под ръка, а
един камък в небето,
сляп за всичко
събира експонати
за своята колекция
от стъпки,
меки
минерали и
души.



Влъхвите виждат звезда в небето


“ще се видим по-скоро отколкото
очакваш” – казва,
а аз разбира се не вярвам
много,
но за всеки
случай докосвам с пръсти
косата й
за да оставя отпечатъка си
върху нея
- простичка градска магия.
и когато това се случва
поглеждам крадешком
- над нея гори звезда.
“наистина трябва да си
почина” – казва тя и се усмихва
тъжно,
а звездата просто си стои
там,
гъделичка очите ми и кара
усмивката й да изглежда
поне три пъти
по-красива.


Надпис от вътрешната страна на капачка за бутилка


на И.

Линията на твоето тяло
прекосява за миг огледалото
на път към спалнята
и
господи,
присвива ме корема.
ръцете ми,
които не знаят
че морза,
е мъртъв
в глобален мащаб
пулсират и пращат сигнали
на твоите:
устни,
очи
и прелести
и докато събличам тениската си
се питам -
сега, когато е без очилата си ще може ли да прочете
какво е написано там?
хрумва ми нещо, което една руска анархистка е казала по
някакъв неин си повод:
“не се заблуждавай скъпа. не си кучка. по-лошо е. светица си”
което, разбира се няма нищо общо с надписа
върху капачката.

2 коментара:

  1. цела нощ съм се въртел начи да го мислим. и едн ше ти кажа - лоши хора сте тва моредните писатели!!! цела нощ съм го мислил тва - как така без ръце, па ше покорява луната, разбираш ли? моя милост едно време у ткзс-то имахме едно началство дето беше останал само с едната ръка, левата. и аз, моя милост тва де, требваше сека сутрин да ода да му сипа ракията. штото я се пробирай ти да я отвъртиш оная мъндзърка капачка с левата ръка, келеша с келеш ше праща момичето у космосо - не я ли видиш, че е без ръце, бе!!!

    ОтговорИзтриване
  2. успокойте се, стамат. специално за този проект "момичето" се сдоби с био-ръце и изкуствен интелект. а, колкото до капачката - пробвали ли сте да използвате краката си? веднъж видях момиче да свири на цигулка с въпросните крайници. паганини.

    ОтговорИзтриване