01 юни, 2009

Азис Таш

Новодомци

Бездомнице,
бъди ми дом
и ще те приютя
в дома ни!



Кармата на премълчаните ти думи

Тишината страда
всеки път, когато се преражда
в твоето мълчание.



Kısır Döngü

Uykusuzluğum
Uykumu uyandırıyor ve
Uyuyamıyorum…


Отказ от небе
Земя - безкраен излаз на небе...

Когато пръстите ми я докосват,
кожата ти се превръща
в излаз на небе,
до който имам достъп,
но желание да стигна – не…



Опит за изнасилване

Гласът й свива улицата на топка
и я запраща
в прозореца на слуха ни.



Транс-азбучно послание
от А до Я

Да, истина е,
че си най-отдалечената от всички букви,
но единствена, която ме съдържа.



Раз-вратна гатанка

Всеки път когато се отваря и затваря,
блъска стаята в лицето
и забива в слабините й
човек… (вратата)



O Kadar Sıcak Ki

Güneş bile
Soluğunu
Küçücük bir bulutun gölgesinde
Buluyor…



Молитва за проглеждане

Боже,
изцери я –
сляпата ми вяра
в Теб!



Как се живее с Паркинсон

Опитваш се да сложиш точка на живота си,
но пръстите ти трепват
и изписваш
запетая,



Winter (Iowa, September’07)

The autumn
Fell in love with my daisy
And plucked her petals
One by one
And now
The only thing I do
To overwhelm my jealousy
Is plucking
All Septembers
And Octobers
And Novembers
From the calendars I see.



Цари-град
На Истанбул

Тук наистина
цари Градът.



“Blue Chicago”

The sounds
Sink deeper and deeper
In the ears
Of the deaf musician…



“Personal Jesus”

Да, знам, че се превърнах в много-личник –
налагаше ми се, защото бяха твърде много
чакащите да ме зашлевят.
Две бузи просто не достигат на светеца.



“Enjoy the Silence”

Sessizliği tam da bozmak üzereyken
Seslerimizi
Bizden gizlice
Öpüşürken işittik…

5 коментара:

  1. пак ли азис, бе хора? не се ли изчерпа вече? аз азис го уважавам като певец, ама иначе си е лигльо! иии как съм му набрал... веднъж го засякох на улицата и го поздравих и после си имах разправии с охраната. под разправии имам предвид, че бъбреците 10 дена за нищо не ставаха. за к'ъв се мисли тоа? а?

    ОтговорИзтриване
  2. оргинала на “Personal Jesus” е на Джони Кеш!

    ОтговорИзтриване
  3. две бузи не достигат на светеца -
    рече Азис,
    колко още бузи бе, Азисе,
    колко?

    ОтговорИзтриване
  4. виждаш противоположностите и спираш времето за секунди...
    харесва ми как влагаш едно в друго самоотричащи се понятия и ги изпълваш със смисъл нов.

    Наистина, името ти има неприятна асоциация с онази изхабена проститутка, която уж мразим, но която отново пускаме на екрана с надеждата да я заклеймим и осъдим публично...
    Бойка

    ОтговорИзтриване
  5. свети Петре, с камъни ли ме посрещаш?

    ОтговорИзтриване